Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Főiskolák képes leírás - Oktatás.tlap.hu
részletek »

Főiskolák - Oktatás.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: oktatas.tlap.hu » Főiskolák
Keresés
Találatok száma - 16 db
Általános Vállalkozási Főiskola

Általános Vállalkozási Főiskola

A Főiskola 1996. szeptemberében kezdte meg működését. Létrehozója és támogatója a Villányi úti Konferenciaközpont és Szabadegyetem Alapítvány, mely non-profit szervezet, bevételeit a felsőoktatás támogatására fordítja. A Főiskola létrejöttét a társadalmi és gazdasági életben zajló változásoknak, azon igények felismerésének köszönheti, melyek az üzlethez, a vállalkozásokhoz értő gazdasági szakember iránti szükségletben jelentkeztek. Az intézmény a magán, illetve alapítványi felsőoktatás hatékonyságában jelentkező többletek kiaknázásával olyan közgazdászokat, menedzsereket, nemzetközi szakértőket képez, akik biztos alapokon nyugvó korszerű szakmai és informatikai ismeretekkel, nyelvtudással, vállalkozói szemlélettel, kommunikációs és problémamegoldó készséggel, illetve a folyamatos megújulás képességével rendelkeznek. Az intézmény vezetése kiemelt szerepet tulajdonít a hallgatói tevékenységeknek, az önszerveződésnek, ezért támogat minden olyan kezdeményezést, amely elősegíti a diákok szakmai fejlődését, különféle közösségeinek formálódását, műveltségük sokoldalú gazdagítását.

Budapesti Gazdasági Főiskola

Budapesti Gazdasági Főiskola

Magyarország piacvezető, legnagyobb, mintegy 20 ezer hallgatót képező főiskoláját, a Budapesti Gazdasági Főiskolát (BGF) a magyar felsőoktatási integráció hozta létre, s 2000. január 1-jétől a három jogelőd intézmény - a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola, a Külkereskedelmi Főiskola, valamint a Pénzügyi és Számviteli Főiskola - összevonásával alakult meg. A jogelőd intézményekben végzettek, illetve az elmúlt években immáron BGF-es oklevelet szerzők a hazai munkaerőpiac legelismertebb, legkeresettebb szakemberei, számosan közülük a magyar társadalom és gazdaság vezető személyiségei. A BGF vonzó képzési kínálata lehetővé teszi, hogy a képzésekben résztvevők olyan oktatási kultúrában tanuljanak, amelynek segítségével - az üzleti életben és a közigazgatásban egyaránt - elméletileg jól felkészült, széles látókörű, etikailag igényes, innovatív készségekkel, biztos szakmai tudással, valamint szakmaspecifikus idegennyelv-ismerettel rendelkező gyakorlati szakemberként állják meg a helyüket.

Budapesti Műszaki Főiskola

Budapesti Műszaki Főiskola

A Magyar Országgyűlés a felsőoktatási intézményhálózat átalakításáról hozott 1999. évi LII. törvényének megfelelően a Bánki Donát Műszaki Főiskola, a Kandó Kálmán Műszaki Főiskola és a Könnyűipari Műszaki Főiskola integrációjával 2000. január 1-jével megalakult a Budapesti Műszaki Főiskola, mely napjainkban több mint 12000 hallgató képzését folytatja. Az iskola címere: A Budapesti Műszaki Főiskola a heraldika szabályainak megfelelő címere több részből tevődik össze. A kerektalpú hasított pajzsban bal oldalon ezüst hullámos pólyával osztott vörös mezőben felül egytornyú arany vár, középen ajtószárnyak nélküli nyitott vörös kapuval és két fekete lőréssel, alul háromtornyú hasonló színű vár két nyitott kapuval, felül egy-egy lőréssel, amely Budapest címerrajza, utalva a főiskola székhelyére, illetve nevére. Jobb oldalon zöld mezőben cölöpösen öt nyitott ezüst könyv található, amelyek - a heraldikai szokásoknak megfelelően - a főiskola öt karát szimbolizálják. A könyvekben a következő fekete kezdőbetűk olvashatók egy-egy a bal, illetve jobb oldalon: DB, CK, CK, JN, AR. A kezdőbetűk a karok névadóinak latinos iniciáléi...

Oktatás magazin hírek
A legjobb 500 közé került egy egyetemi világrangsorban a Semmelweis Egyetem
A legjobb 500 közé került egy egyetemi... Korábbi helyezésén javítva, a legjobb 500 közé került a londoni székhelyű Times Higher Education (THE) most publikált világrangsorában a Semmelweis Egyetem. Az intézmény kedden az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: korábban (501-600.) volt, most a 401-500. helyen végzett a Semmelweis Egyetem a THE 1102 egyetemet tartalmazó rangsorában. Az élen angol és amerikai...
Az újraélesztés tantervszerű oktatását szorgalmazzák szakemberek
Az újraélesztés tantervszerű... Az újraélesztés tantervszerű oktatását szorgalmazzák szakemberek, ezért a...
Felvételi - Palkovics: csaknem 106 ezren jelentkeztek felsőoktatási intézményekbe
Felvételi - Palkovics: csaknem 106 ezren... Az idén csaknem 106 ezer diák jelentkezett felsőoktatási intézményekbe, ez a...
Egri Hittudományi Főiskola

Egri Hittudományi Főiskola

Az Egri Hittudományi Főiskola életébe nyerhet betekintést e honlap segítségével. A nagyobb eseményekről való beszámolókon kívül számos hasznos információhoz juthat a papnevelés folyamatáról, szemináriumunk múltjáról és jelenéről. Küldetésünk: Az Egri Hittudományi Főiskola immáron több, mint 300 éve végzi küldetéséből fakadó feladatát: lelkipásztorok képzését, és a rendszerváltás óta - a helyi Egyház szükségleteire válaszolva - hittanárok képzését.

Eötvös József Főiskola Baja

Eötvös József Főiskola Baja

Eötvös József Főiskola. Gyakorlatorientált oktatás, piacképes tudás Aktív hallgatói élet, számos külföldi ösztöndíj. Főiskolánk életében komoly változást hozott az internetes hozzáférés, s ezen belül a saját honlap megszerkesztése. A honlap mindig mutatja az adott intézmény múltját, jelenét és időnként a terveit is. Ilyen meggondolásból rövidebb-hosszabb idő után célszerű és illendő a forma megváltoztatása. Varietas Delectat - vagyis a sokszínűség gyönyörködtet, mondták a rómaiak, s ezt az elvet vallva főiskolánk is megváltoztatta internetes arculatát. Ez már a harmadik változat, amely a folyamatos bővülés és bővítés eredményeként készült. Az új honlap több aktív felületeket biztosít a visszajelzésekre, a hallgatói vélemények és a külső megjegyzések fogadására. A minél gyorsabb információáramlás érdekében e-Hírlevél címen külön kiemelt alkönyvtárat nyitottunk, amelynek segítségével folyamatosan tájékoztatjuk főiskolánk hallgatóit és dolgozóit, valamint a külső érdeklődőket a nálunk zajlott/zajló eseményekről. E rovat aktualitását a kollégák és a hallgatók által beküldött hírértékű visszajelzései alapján tudjuk biztosítani, melyben való aktív részvételt ezúton is kérek...

Főiskola

Főiskola

A főiskola.tlap.hu tematikus linkgyűjtemény, mely összefoglalja a magyar főiskolák, egyetemek és a külföldi nívósabb főiskolák, egyetemek weboldalait. Sok hasznos információt tartalmaz, mely a felsőoktatásban részt vevő hallgatók számára nyújthat segítséget! E mellett tanárok és még középiskolai diákok is találhatnak itt maguknak főiskolát, megnézhetik, hogy például nyelvvizsgájuk, ill. felvételi pontjaik elegendőek lesznek-e a felvételihez az adott szakon. Kellemes böngészést kívánok az oldalon!

Gábor Dénes Főiskola

Gábor Dénes Főiskola

A Főiskola alapítása: A Gábor Dénes Főiskolát alapítványi intézményként a 1027/1992. (V. 12.) Kormány határozat alapján hozta létre 1992-ben az LSI Oktatóközpont és a Számalk Rendszerház Rt. a nyitottság és az esélyegyenlőség eszméjének jegyében. Küldetésnyilatkozat: A Gábor Dénes Főiskola elsődleges célja magas színvonalú, a kor és a munkaerőpiac igényeit kielégítő képzés megvalósítása, amely hozzájárul az információs társadalom formálásához, és eleget tesz a magyar nemzet és Európa kihívásainak. Főiskolánk közhasznú szervezetként közreműködik a tudásalapú társadalom számítástechnikai és informatikai kultúrájának fejlesztésében. A képzéshez kapcsolódó tudományterületeken tudományos kutatást és fejlesztést, valamint tudományszervező tevékenységet végez; felkészít a tudományos ismeretek bővítésére és alkalmazására, alkotások, szakmai eredmények létrehozására. Főiskolánk olyan - szakmai és általános műveltséggel rendelkező, elsősorban a gyakorlatra felkészített - szakemberek (mérnök informatikusok, műszaki szakemberek, közgazdászok) képzését célozza, akik a szakterületi kihívásoknak megfelelő tevékenységek és folyamatok végzéséhez, szervezéséhez, irányításához és lebonyolításához...

Gál Ferenc Hittudományi Főiskola

Gál Ferenc Hittudományi Főiskola

A SZHF elődjét 1930 előtt a jelenlegi országhatárokon kívül kell keresnünk. A csanádi (ma szeged-csanádi) egyházmegye papnevelő intézete és hittudományi főiskolája ugyanis Temesváron volt, az egyházmegye akkori székhelyén. A trianoni határok meghúzása után Glattfelder Gyula megyéspüspök az egyházmegye központját és vele a hittudományi főiskolát Szegedre helyeztette át. Az első tanév 1930-ban indult. Az egyházmegyeközi papnevelő intézet és főiskola vezetését a jezsuiták vállalták. Eleinte csanádi, nagyváradi, kassai, rozsnyói és szatmári egyházmegyés papnövendékek tanultak az intézet falai között. Amikor Klebelsberg Kuno kultuszminiszter és Glattfelder Gyula püspök Szegedre helyeztette a Kolozsvárról kitelepített Ferenc József Tudományegyetemet, a jezsuita rend adta a tanári kar nagyobb részét. A szerzetesrendek működésének erőszakos felfüggesztése miatt a jezsuitáknak 1950-ben el kellett hagyniuk a teológia vezetését. 1951-től kezdődően az intézet fokozatosan a csanádi püspök és a világi papok irányítása alá került...

Győri Hittudományi Főiskola

Győri Hittudományi Főiskola

A győri Káptalandombon élők szinte napi tapasztalata, hogy vezetett turistacsoport vagy annak néhány tagja, egy-két városnéző - annak ellenére, hogy nem turista látványosság megáll a Győri Hittudományi Főiskola és Papnevelő Intézet épülete előtt. Érdeklődve keresik a választ a most 380 éves Intézmény jellegét illetően. A: önmagában fennálló nyugtalanító kérdésre kapott felelet, mint egyedül lehetséges zár le minden további bizonytalankodást: Főiskola, szeminárium, de mást nem tudnék itt elképzelni 1981. Mikulás-estjén a magunk és a meghívott vendégek szórakoztatására Madách Imre: Ember tragédiája átiratának segítségével próbáltuk meg bemutatni a Házat. A bevezetőben Ádám kérdése így szólt Luciferhez: Mi ez a szép ékszerdoboz, itt a nagy Duna partján A reakció alapján mindenki értette a célzást, s megkezdődhetett az épület módszeres bemutatása. A 375 éves jubileum kapcsán is felmerül az igény annak tisztázására, hogy mit is rejt magában ez az épület, intézmény. Engedd meg Kedves olvasó, hogy három stáció erejéig kíséretül szegődjek melléd a ház bejárása alatt...

Hirdetés
Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar

Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar

Tisztelt Érdeklődő! A munkatársaim nevében is szeretném megköszönni, hogy látogatásával megtiszteli megújult weblapunkat. Kattintásával Ön a Magyarország szívében található pedagógusképzés, illetve az általunk kínált továbbképzési, kulturális és művelődési lehetőségek iránt érdeklődik. A Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar egyrészről Magyarország egyik legrégibb, gazdag hagyományokkal rendelkező, másrészről a legmodernebb, legkorszerűbb eszközökkel felszerelt pedagógusképzője. 1918-ban, kilencven éve, a Református és a Katolikus Egyház, az akkor még Nagymagyarországon, egyedülálló módon és példaértékűen, egymást segítve létrehozta a saját, akkor még középfokú tanítóképzőjét. Volt olyan időszak, amikor a két tanítóképzőt összevontan, közösen működtette a két egyház. A reformátusok már az indulás évében a jelenlegi könyvtárunk épületében, a vidéki gyermekek számára kialakították a konviktust. A folyamatos fejlesztésnek és fejlődésnek köszönhetően, napjainkban öt nagy épületben, a gyakorló óvodáinkban és gyakorló iskolánkban folytatjuk a pedagógusképzést.

Kodolányi János Főiskola

Kodolányi János Főiskola

A KJF jövőképe: A KJF 2013-ig olyan felsőoktatási intézménnyé kíván válni, amely a 21. századi szolgáltatási szektor egyes vezető ágazataiban (turisztikai, kommunikációs, egyes oktatási és művészeti) nemzetközileg versenyképes szakokat képes mőködtetni, és ezekben a piacvezető intézmények közé kerülni. A KJF küldetése: A Kodolányi János Főiskola a hazai felsőoktatás innovatív, minőségorientált, vezető non-profit intézményeként regionális, országos humán erőforrás fejlesztési és innovációs funkciót tölt be. A hazai felsőoktatás vezető non-profit intézményeként országos szerepkörű, nemzetközi képzési orientáltságú, alkalmazottkutatással foglalkozó intézménnyé, oktatási - kutatási - szakmai tanácsadási kiválóságközpontként kíván tevékenykedni. Küldetése, hogy hozzájáruljon az európai felsőoktatás versenyképességéhez, a magyar felsőoktatás nemzetközi integrációjához, Székesfehérvár Megyei Jogú Város regionális központ szerepének erősítéséhez, Siófok és Orosháza térségében a turisztikai és rekreációs szolgáltatásokban innovációs centrumszerepkör megvalósításához, Budapest várostérségében a főváros nemzetközi regionális központtá válásának segítéséhez...

Nyíregyházi Főiskola

Nyíregyházi Főiskola

Nyíregyháza Magyarország hetedik legnagyobb városa, közel 120 ezer, öntudatos és lokálpatrióta lakossal. Dinamikus és látványos fejlődése a 18. század óta töretlen. 1876 óta megyeszékhely, és a térség gazdasági és kulturális motorja. Szerencsés földrajzi helyzetének köszönhetően megkerülhetetlen. A közelében három országhatár (szlovák, ukrán, román) található, kelet és nyugat közötti hídszerepe elvitathatatlan. Az Észak-Alföld egyik legjelentősebb települése manapság ráadásul már vonzó turisztikai célpont is. A több mint 300, köztük számos különleges fajt bemutató Állatparkja országosan is ismert. Ám sokan talán nem tudják, hogy Nyíregyháza időközben igazi fürdővárossá is vált. Sóstó-gyógyfürdőt már a századelőn a város szülötte, Krúdy Gyula írásaiban gyakorta paradicsomként emlegette. Persze Krúdy és a korabeli értelmiség még nem sejthette, hogy a szikes vizű, gyönyörű tó mellett termálvizet rejt a föld mélye. Ez a víz táplálja a város gyönyörű Park- és Kádfürdőjét, valamint a 2005-ben átadott, minden igényt kielégítő, izgalmas csúszdákkal, hullámmedencével és többféle szaunával fel-szerelt Aquarius Élményfürdőt is.

Sola Scriptura Teológiai Főiskola

Sola Scriptura Teológiai Főiskola

A főiskola a "Sola Scriptura" (egyedül a Szentírás) elv alapján álló bibliatudomány művelését és fejlesztését tekinti hivatásának. A Biblia eszmei tartalmának feltárása a megfelelő nyelvi, történelmi, régészeti információk keretében - ez a megközelítés jellemzi a főiskolán folyó oktatást. Képzéseink felekezeti vagy világnézeti hovatartozástól függetlenül mindenki számára nyitottak. Főiskolánk egyéni színt képvisel a magyarországi teológiai főiskolák sorában. Sola Scriptura (egyedül az Írás) Teológiai Főiskola, neve utal arra, hogy intézményünk a Biblia-tudomány, a biblikus teológia kutatását, fejlesztését és oktatását tekinti küldetésének. A bibliai iratgyűjtemény önmagában hatalmas irodalom, ezenkívül a bibliai történelem mintegy két évezredet ölel fel, amely számos ponton összekapcsolódik a világi történelemmel. A Biblia hatástörténete szintén monumentális tematika, minthogy sok szállal kötődik az egyetemes művelődéstörténethez, egészen korunkig terjedően. A hallgatók a Biblia hatástörténetével is ismerkednek tanulmányaik során, különösképpen a Biblia és a művészetek kapcsolatával...

Szolnoki Főiskola

Szolnoki Főiskola

A rektori köszöntőből: Tisztelettel köszöntöm az olvasót, legyen bár főiskolánk iránt érdeklődő jelenlegi vagy reménybeli hallgatónk, munkatársunk, együttműködő partnerünk! A Szolnoki Főiskola alapítója hivatalosan a magyar állam, képviseletében az Országgyűlés. Alapítói azonban - mert nélkülük ez az intézmény nem létezhetne - azok az egykori önálló főiskolák is, amelyek csaknem 30, illetve 20 éve az Alföld szívében kihelyezett tagozatot létesítettek. Köszönet és tisztelet illeti meg tehát az alapítókat: az egykori budapesti Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskolát és az egykori budapesti Külkereskedelmi Főiskolát. Alapítói azonban ennek a főiskolának mindazok a lokálpatrióták is, akik - a szolnoki civiltársadalom képviselőiként vagy magas állami hivatalokba jutva - minden követ megmozgattak annak érdekében, hogy az egykoron egyetemi karát elengedő Szolnoknak ismét legyen önálló felsőoktatási intézménye. Sokan akarták ezt, sokan tettek is érte, sokak örömére lett is Szolnokon önálló főiskola. Maga a jelenlegi Főiskola 1993-ban vált önállóvá a két korábbi tagozat bázisán. Majd 2006-ban alakult ki a jelenlegi forma...

Tomori Pál Főiskola

Tomori Pál Főiskola

Az alapításkor a Főiskola, mint önálló jogi személyiséggel rendelkező szervezet lehetőséget látott a Budapest - Pécs - Szeged oktatási centrumok által határolt, a gazdasági felsőoktatás szempontjából lefedetlen területnek oktatási szolgáltatásokkal való kiszolgálásában. Már az alapításkor világossá vált, hogy az intézménynek regionális szerepkörén túl, interregionális, illetve azon túlmutató feladatokat is el kell majd látnia. Kalocsa földrajzi elhelyezkedésénél fogva az intézménynek a Duna mindkét partján - egy viszonylag szűkebb nyugati és egy sokkal szélesebb keleti sávval leírható - Budapesttől a déli országhatárig terjedő oktatási vonzáskörzettel kell számolnia. Az oktatási vonzáskörzet kiszolgálása érdekében a működés során az intézmény célzottan a gyakorlati gazdasági élet témaköreivel foglalkozik, hiszen a régió versenyképességének zálogát a magasan képzett, jól felkészült szakemberek jövőbeli teljesítményében látja. Az intézmény alapítói hisznek abban, hogy színvonalas és a hallgatók számára gyakorlati haszonnal járó oktatásra nem csak a fővárosban, illetve a megyeszékhelyeken van szükség, hiszen a rurális terek felemelkedésének alapfeltétele...

Zsigmond Király Főiskola

Zsigmond Király Főiskola

Célunk: Olyan képzési, nevelési és oktatásszervezési tevékenység és ezt segítő minőségügyi rendszer megvalósítása, amely ügyfélközpontú, segíti a hallgatók egyéni céljainak, valamint a magyar gazdaság (munkaerőpiac) megvalósítását oly módon, hogy az megfeleljen az európai integrációs folyamatok által elvárt, valamint a Magyarországon hatályos és a felsőoktatási intézmények működését szabályozó törvényi előírások követelményének. Olyan oktatási, képzési és oktatásszervezési tevékenység megvalósítása, amely a főiskolát alkalmassá teszi arra, hogy Magyarország és az Európai Unió bármely más tagállamának felsőoktatási intézményével együttműködést valósíthasson meg. Az ISO 9001:2000 szabvány szerinti minőségirányítási rendszert alapvető gazdasági, stratégiai kérdésként kezeljük, melynek bevezetésével, tanúsíttatásával, valamint a szervezeti minőségkultúra fejlesztése által fokozni kívánjuk a főiskolán dolgozó oktatók, munkatársak és hallgatók kötődését tevékenységükhöz és intézményünkhöz. Az intézmény célja, hogy megteremtse és tovább erősítse működése és szolgáltatásai, valamint minőségi és stabil színvonala által ügyfeleinek...

Tuti menü